Sider

tirsdag 26. januar 2010

Fyrbilde


Jeg er veldig glad i håndbroderte bilder på veggene. Dette bildet har stor afeksjonsverdi for min del. Min bestemor broderte dette bildet til meg når hun var mellom 85 og 90 år gammel og bodde på gamlehjemmet. Hun aktiviserte seg selv med brodering, og hadde brodert en del bilder med dette motivet og gitt bort. Jeg spurte om hun ikke kunne brodere ett til meg, og det gjorde hun. Bildet har Ole og jeg hatt på veggen så lenge vi har bodd sammen. Bildet minner meg både om bestemor og den fine plassen jeg kommer fra siden Lista fyr bare ligger 3 kilometer fra mamma og pappas hus.

2 kommentarer:

  1. Nydelig!
    Så fint å ha et slikt minne! Både om bestemoren din og om Lista! :)

    Ha en god uke!

    Klem, cecilie!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...