Sider

lørdag 9. januar 2010

Huslige sysler


I dag har Ole og jeg vært flinke til å unnagjøre noen huslige sysler. Det er ikke alltid vi er like flinke til det. Det første var at jeg helt frivillig dro frem strykejernet og strykebrettet for å stryke noen duker og slikt. Pleier ikke normalt sett å stryke ting før det er helt nødvendig. Men men, nå er de dukene ute av strykeskapet, og godt er det. Nå slipper jeg å stresse med det rett før en duk skal på stuebordet.

Litt senere utpå dagen bestemte vi oss for å bake litt. Ole knadde på en brøddeig mens jeg laget sjokoladekake. Begge deler slike greie poser som bare skulle tilsettes vann (og litt tørrgjær i brødene). Slike poser er kjempegreit å ha når en får lyst på noe hjemmebakt. Spesielt for oss som ikke baker noe særlig til vanlig. Da kan vi bake litt selv om mange nøkkelingredienser mangler i kjøkkenskapene våre. De er egentlig fulle nok uten bakeingredienser.

Gleder meg til å smake både på brødene og kaka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...