Sider

mandag 25. juli 2011

52 pair plunge V, # 5


Mitt femte sokkepar i denne plungen er gjort på bestillig i fra storebroren min. Sokkene er strikket etter den vanlige grunnoppskrifta som bestemor lærte meg når jeg var 15. Den grunnoppskrifta er veldig grei når man skal strikke sokker til personer som er høye på rista, i tillegg så er den enkel å strikke. Det er mulig jeg synes den er enkel siden det er den jeg har strikket hele tiden, men det gjør at jeg kan strikke et sokkepar ganske raskt når jeg setter meg ned. Hadde muligens gått enda fortere om jeg hadde klart å ha bare ett sokkepar på pinnene av gangen, men det er litt vanskelig synes jeg. Jeg kan jo risikere å bli lei av den fargen jeg strikker med. Dette sokkeparet er strikket med garntypen Sterk i fra Du store alpakka på pinne nummer 3,5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...