Sider

onsdag 30. november 2011

Dobbelstrikk



Jeg har lært meg en ny strikketeknikk. For noen uker siden så var det ei som holdt et lite kurs i dobbelstrikk på strikkekafeen på Karmin. Det har tatt litt tid å få dette bokmerket ferdig siden det har blitt lagt litt til side. Jeg hadde noen bestillinger og gaver jeg måtte få unnagjort før jeg kunne sette meg ned å gjøre dette ferdig. Jeg har lært meg prinsippet i denne strikkemetoden, men jeg har ikke klart å få opp tempoet på det enda. Foreløpig kan jeg ikke bruke dette til tv strikkeproskjet siden jeg må tenke en god del på hvordan jeg gjør det enda, men håper det går raskere og med mindre tenkning etterhvert. Jeg har i hvertfall planer om noen flere prosjekter med denne strikkemetoden etterhvert. Det må jo øves hvis man skal mestre det bedre. Morsomt er det i hvertfall. Jeg har tatt bilder av begge sidene. Jeg er ganske godt fornøyd med det med tanke på at det er det første jeg laget med denne teknikken. Noen nybegynnerfeil er det på det, men det er slik det skal være. Dette bokmerket er strikket med Bomull Sport på pinne nummer 2,5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...