Sider

søndag 1. januar 2012

Lille kylling


Da er årets første strikkeprosjekt ferdigstrikket. Etter at Ole og jeg kjøpte oss hus i november har det gått opp for meg at det vil være kjekt å ha noen sitteunderlag som kan brukes på verandaen der. Selvfølgelig skal vi ha utemøbler der etterhvert som sommeren kommer, men det er kjekt å ha noe varmt å sitte på før de møblene blir kjøpt inn. Jeg vil tro det er veldig greit når det er kaldt ute, og vi skal ha en liten pause i fra maling og andre oppgaver som det holdes på med der nå. Det er i slike pauser at denne lille kyllingen skal brukes. Mønsteret til dette sitteunderlaget fikk jeg i et sett som ble kjøpt en gang Hanne og jeg var på garnshopping i fjor. Det skal egentlig være små dusker til vinger på den, men de droppet jeg glatt. Kyllingen er strikket med Cortina, mens nebbet er strikket med fritidsgarn. Garnet som fulgte med til nebb i settet var rødt, så da tok jeg litt orange fritidsgarn som jeg hadde liggende i stæsjet mitt i stedet. Det er brukt pinne nummer 8 på begge deler.

1 kommentar:

  1. Åh, stilig! Og så deilig å ja noe å sitte på til møblene blir kjøpt - og etter det når man er på skitur eller noe sånt :P

    Ønsker deg et godt og kreativt 2012 - og lykke til i nyhuset!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...