Sider

lørdag 19. desember 2015

Julekule

Bare for gøy har jeg strikket en julekule. Det var morsomt å strikke en slik kule nå. Mønsteret har jeg funnet i boka "Julekuler" av Arne & Carlos. Julekula er strikket etter mønster nummer 15 og heter "Kross og kringle versjon 2". Jeg har brukt garntypen Drops Karisma og pinne nummer 2,5. Det er godt mulig at det blir strikket flere slike kuler da det er en fin måte å få brukt opp smårester med garn på. Og siden jeg har et velfylt garnlager så er det noen av de smårestene også.

1 kommentar:

  1. Fin kule! Sånne småting bruker jo nesten ikke garn, veldig greit til de bittesmå restene som ikke kan brukes til så mye.

    Støffer du kulen med et nøste av rester så får du brukt opp enda mer. Jeg har tenkt å gjøre det med noen nøster grusom 80-tallsmohair i syntet. Lettere å putte inni kulen enn en hard plastkule, og lettere å få rundt og fint enn polyesterfyll. Og vips er det stygge garnet borte-vekk. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...