Sider

mandag 4. april 2016

Hermod sokker

Dette sokkeparet er et som har vært påbegynt ei god stund. Jeg hadde strikket en og en halv sokk før notatene mine om hælen forsvant. De ble derfor liggende til notatene mine kom til rette igjen. Mønsteret på leggen skulle vært litt lengre, men det oppdaget jeg ikke før jeg var godt i gang med mønsteret på sokk nummer to. Jeg hadde ikke ork til å rekke opp igjen, derfor var det bare å gjøre samme feilen en gang til. Mønsteret jeg har brukt heter Hermod og er å finne i boka Sokker, strikking hele året av Bitta Mikkelborg. Med fordel kunne jeg brukt en annen mønsterfarge for å få frem mønsteret bedre, men slik ble det ikke tenkt så mye på når jeg startet på dem. Jeg har brukt garntypen Opal på pinne nummer 2,5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...