Sider

mandag 30. oktober 2017

Strikk til gode formål og saker

Det er ganske mange forskjellige plasser som samler inn ferdig strikkede plagg og lignende. Jeg strikker en del til gode saker og formål, og får innimellom spørsmål om hvorfor jeg ikke strikker til enkelte formål, eller kommentarer om at jeg burde strikke til den spesielle organisasjonen. Spørsmålene og kommentarene er ikke vondt ment, eller ment som press, men det kan innimellom bli litt overveldende for min del. Alle disse organisasjonene eller formålene er gode, og jeg skulle ønske at jeg kunne strikke til alle. Siden jeg er kronisk syk selv har jeg ikke en sjanse til å gjøre det, men jeg vil være med å bidra litt uansett. Jeg har valgt meg ut to ting som jeg strikker til. Dette er luer, sokker og tepper til NFI avdelinger og lapper som jeg sender til Ull og omtanke som de syr sammen til tepper som blir gitt til mennesker som kjemper mot kreft. Dette er saker som jeg merker er viktige for meg å støtte, og jeg kjenner at de formålene jeg har valgt å støtte med hjemmestrikkede ting er de riktige for meg. For andre er det gjerne andre formål som ligger deres hjerte nærmest, og det er helt supert. Så lenge folk får velge selv hva de vil støtte med hjemmestrikk er det en litt større sjanse for at de vil gjøre det igjen, og det hjelper andre mennesker uansett hva de velger å gi det til. Behovet blir ikke borte uansett hvor man leverer, så for min del er det viktig å bidra der jeg kan og til saker som er viktige for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...